RZECZNIK PRAW PACJENTA

Każdy pacjent korzystający ze świadczeń zdrowotnych, który uzna, że jego prawa zostały naruszone, ma możliwość złożenia skargi do Rzecznika Praw Pacjenta.

Więcej informacji na stronie: Rzecznik Praw Pacjenta - Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Rzecznik Praw Pacjenta: Bartłomiej Łukasz Chmielowiec

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13,
01-231 Warszawa

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
fax: (22) 506 50 64

Przyjęcia interesantów w Biurze:
Poniedziałek – w godzinach od 9.00 do 18.00
Wtorek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Środa – w godzinach od 9.00 do 15.00
Czwartek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Piątek – w godzinach od 9.00 do 15.00

Bezpłatna infolinia: 800 190 590
(połączenie bezpłatne z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna całą dobę

https://x.com/RzeczPacjenta;

https://www.facebook.com/RzecznikPrawPacjenta/

Kontakt z komórką organizacyjną w ramach toczącej się sprawy:

Jeśli chcesz uzyskać informację o postępach w swojej sprawie, którą prowadzimy skontaktuj się z wybranym departamentem. Otrzymasz odpowiedź na e-mail lub pracownik Departamentu do Ciebie oddzwoni.

  • Departament Postępowań Wyjaśniających (DPW) - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Departament Prawny (DPR) - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  
  • Departament ds. Zdrowia Psychicznego (DZP) - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Telefoniczna Informacja Pacjenta

TIP czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta to wspólny numer telefonu Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia.

800 190 590 to bezpłatny ogólnopolski numer infolinii, na który mogą zadzwonić wszyscy którzy chcą uzyskać szybką, kompleksową i przejrzystą informację dotyczącą praw pacjenta oraz funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

22 688 05 00 numer stacjonarny dla połączeń z zagranicy oraz dla osób, które mają zablokowane połączenia z numeru 800 xxx xxx. Koszt połączenia wg taryfy operatora.

Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta informuje m.in. o:

  • prawach jakie przysługują pacjentom, w tym przysługujących w konkretnej opisanej przez pacjenta sprawie,
  • sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu m.in. wskazuje praktyczne wskazówki i działania, które warto podjąć dochodząc swoich praw; instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać problem,
  • pomaga rozwiać wątpliwości odnośnie ewentualnego naruszenia praw pacjenta,
  • zasadach korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej,
  • szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej,
  • drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia,
  • tym jak złożyć sprzeciw wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
  • funkcjonowaniu wojewódzkich komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych,
  • możliwościach zgłaszania działań niepożądanych leków.

Infolinie Narodowego Funduszu Zdrowia informują m.in. o:

  • danych teleadresowych placówek medycznych i gabinetów mających umowę z NFZ,
  • danych teleadresowych placówek NFZ,
  • zasadach korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej,
  • zasadach i miejscach udzielania pomocy medycznej w nocy, weekendy i święta,
  • zasadach udzielania świadczeń i funkcjonowania systemu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego,
  • dokumentach potwierdzających prawo do świadczeń,  systemu e-WUŚ,  systemu ZIP, wysokości składki,
  • zasadach uzyskania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego,
  • zasadach koordynacji systemów zabezpieczenia zdrowotnego w krajach Unii Europejskiej,
  • zasadach korzystania i miejscach wykonywania świadczeń w ramach programów profilaktycznych finansowanych przez NFZ.

PEŁNOMOCNIK DO SPRAW PRAW PACJENTA

Pacjenci, którzy uznają, że w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w SP ZOZ w Myślenicach, gdzie mogło dojść do naruszenia przysługujących im praw pacjenta mogą zwrócić się do Pełnomocnika do spraw Praw Pacjenta.

Kontakt z Pełnomocnikiem możliwy jest  pod numerem tel. 12 272 10 85, w dni robocze w godz. 8.00-15.00.

Dyrektor szpitala w sprawie skarg i wniosków przyjmuje strony we czwartki od godziny 13.00-15.00, po wcześniejszym zgłoszeniu pod numerem tel. 12 272 10 85.

Skargę lub wniosek można zgłosić również listownie na adres szpitala:
SP ZOZ w Myślenicach, ul. Szpitalna 2, 32-400 Myślenice
lub e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub epuap:
(/0922hsfqpw/SkrytkaESP)


PRAWA PACJENTA

Prawa pacjenta – wybrane zagadnienia  (na podstawie Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r.  o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2024 r. poz. 581 z późn.zm.)

Pełny tekst Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta dostępny jest na tablicach ogłoszeń szpitala.

Prawa Pacjenta: https://www.gov.pl/web/rpp/prawa-pacjenta